Předměty:
Specializace:
Email:
Tel:
Předměty:
Specializace:
Email:
Tel:
Oblasti působení:
První oblast, která patří mezi jeho činnosti je především zprostředkování prvotní diagnostiky speciálních vzdělávacích potřeb, evidence zpráv z vyšetření žáků ve školských poradenských zařízeních a koordinace vzniku a plnění individuálních vzdělávacích plánů (dále IVP) a plánů pedagogické podpory (dále jen PLPP) pro integrované žáky.
Výchovný poradce může poskytnout metodickou pomoc nejen učitelům, ale i rodičům při práci s těmito žáky a pravidelně vyhodnocovat efektivitu plnění IVP/PLPP.
Další oblast, kde výchovný poradce působí je u žáků, jejichž vývoj a vzdělávání vyžadují zvláštní pozornost. Jde o ohroženou skupinu žáků s neprospěchem, dlouhodobou absencí, poruchami učení nebo žáků s podprůměrným intelektem. V této oblasti výchovný poradce úzce spolupracuje s třídními učiteli těchto žáků i jejich zákonnými zástupci, pravidelně vyhodnocuje závěry. Současně připravuje návrhy na další péči o tyto žáky.
Opakovaný neúspěch a nedostatečný prospěch se většinou negativně projeví i v chování žáků a mohou negativně ovlivňovat klima třídy. Problémem je nechuť žáků ke školní práci a nezájem o plnění základních školních povinností…proto je třeba věnovat jim zvýšenou pozornost.
Třetím bodem, ve kterém výchovný poradce na 1.stupni působí je evidence neomluvené absenci žáků.
V rámci prevence neomluvené absence je důležité sledovat i zvýšenou omluvenou absenci, za kterou může být „skryté záškoláctví“, obzvlášť pokud se jedná o po sobě následující krátkodobé absence žáka ve škole. Zvýšená absence také často bývá jednou z příčin školního neprospěchu.
Vše je projednáváno společně s třídním učitelem žáka, se žákem a rodiči.
Výchovný poradce má ve škole důležitou roli také při řešení závažných přestupků proti školnímu řádu. V rámci prevence rizikového chování žáků je důležité projednat přestupek i s rodiči. Jednání svolá třídní učitel a účastní se jej výchovní poradci, rodiče a v praxi se velmi osvědčila rovněž přítomnost žáka.
V rámci konzultačních hodin výchovný poradce poskytuje konzultace žákům, rodičům i kolegům k problémům spojeným s nekázní žáků a neplněním školních povinností.
Foto | Jméno | Funkce | Telefon | ||
---|---|---|---|---|---|
Mgr. Renata Krečmerová | zástupce ředitele | 720 839 898 | zastupce@zscihelni.cz |
Od 1. 2. 2017 na naší škole působí ŠKOLNÍ SPECIÁLNÍ PEDAGOG. Vykonává nejen poradenskou činnosti pro rodiče a učitele, ale zaměřuje se na odbornou podporu integrovaných žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a všech ostatních žáků, vyžadujících speciálně pedagogickou podporu a péči založenou na krátkodobých či dlouhodobých podpůrných opatřeních.
Od 1. ledna 2021 vešla v platnost novela vyhlášky č. 27/2016 Sb., vyhláška o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných.
Škola PEDAGOGICKOU INTERVENCI … podporu přípravy na školu, doučování …, jako podpůrné opatření 1. stupně, a to i bez návštěvy školského poradenského zařízení.
Pod pojmem „pedagogická intervence“ se rozumí vzdělávání žáka s přiznanými podpůrnými opatřeními ve vyučovacích předmětech, v nichž je třeba zlepšit jeho výsledky učení, případně kompenzovat nedostatečnou domácí přípravu na výuku.
Cílem je nastavit PEDAGOGICKOU INTERVENCI žákovi ihned a minimalizovat tak riziko školní neúspěšnosti. Pedagogickou intervenci doporučuje vyučující konkrétního předmětu, třídní vyučující, speciální pedagog nebo školské poradenské zařízení. O poskytování pedagogické intervence rozhoduje ředitel školy.
Pedagogická intervence se poskytuje žákům prvního i druhého stupně.
Škola poskytování PO (podpůrných opatření) 1. stupně průběžně vyhodnocuje a nejpozději po třech měsících vyhodnotí, zda vedou k naplnění cílů.
V případě doporučení pedagogické intervence> je tato podpora přípravy na školu zařazena ihned po skončení vyučování.
Specifické poruchy učení nebo vývojové poruchy učení (dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie…), jsou definovány jako neočekávaný a nevysvětlitelný stav, který může postihnout dítě s průměrnou i nadprůměrnou inteligencí. Charakteristické je pro ně zpoždění v jedné nebo více oblastech učení. Často se však projeví až později, když už je vyžadována intenzivnější školní práce dítěte. V případě podezření na přítomnost vývojové poruchy učení se doporučuje rodičům, aby požádali o vyšetření dítěte. PPP nebo SPC Vám na základě vyšetření vystaví odborný posudek, ve kterém je doporučení, jak s těmito dětmi pracovat. Učitelé ve škole se těmito doporučeními řídí a snaží se přizpůsobit výuku tak, aby to těmto dětem vyhovovalo a pomáhalo…dopřávají jim časový prostor a upravují množství písemného projevu, zkracují texty, převážně ústně zkouší… atd. Snaží se, aby jejich i malé úspěchy byly oceněny. Jak sami víte, časová dotace na jednu vyučující hodinu je 45 minut. Za tuto dobu nejsme schopni dělat zázraky…proto přikládám návod na domácí přípravu, abyste i Vy nám pomohli…hlavně zvládnou a fixovat pro ně složitější učivo a tak pozvednou jejich sebevědomí.
Pokud máte dítě se specifickými vzdělávacími potřebami, Vaše domácí příprava by měla být pečlivější, důslednější a soustavná…Rodiče by doma s dítětem, které má diagnostikovanou SVPU (speciálně vzdělávací poruchu učení) měli pracovat o minimálně 80% více a častěji, aby náprava těchto poruch byla účinná. Důležitá je trpělivost…je to dlouhodobý proces, ale výsledky se dostaví.
Dále Vám přikládám teoretický přehled klasifikace pro děti s těmito speciálně pedagogickými potřebami. Je velice podrobný a srozumitelný…snadno se v něm budete orientovat.
dokument:
Název | Velikost | Typ souboru | |
---|---|---|---|
Charakteristika klasifikačních stupňů žáků se speciálními vzdělávacími potřebami | 388 KB | Stáhnout |
V přiložených dokumentech naleznete informace o specifických poruchách učení.
dokumenty:
Název | Velikost | Typ souboru | |
---|---|---|---|
Dyslexie | 154 KB | ppt | Stáhnout |
Dysgrafie | 1,3 MB | ppt | Stáhnout |
Dysortografie | 1,8 MB | ppt | Stáhnout |
Jak jednat a jak se chovat k lidem s poruchou autistického spektra? Bližší informace naleznete v přiložených dokumentech.
dokumenty:
Název | Velikost | Typ souboru | |
---|---|---|---|
Klíč pro komunikaci s osobou s autismem - Krátká verze | 322 KB | Stáhnout | |
Klíč pro komunikaci s osobou s autismem | 396 KB | Stáhnout | |
Informační leták | 283 KB | Stáhnout | |
DESATERO KOMUNIKACE S PACIENTY S PORUCHOU AUTISTICKÉHO SPEKTRA | 271 KB | Stáhnout | |
PRŮKAZ OSOBY S PAS | 209 KB | Stáhnout |
Foto | Jméno | Funkce | Telefon | ||
---|---|---|---|---|---|
Mgr. Vladislava Holásková | Netřídní | 720 839 917 | holaskova@zscihelni.cz |
Zabezpečení logopedické péče ve školství je legislativně ošetřeno metodickým doporučením č. j. 14 712/2009-61 k zabezpečení logopedické péče ve školství. V tomto dokumentu je vymezena logopedická péče ve školství, která je poskytována dětem a žákům s narušenou komunikační schopností (NKS), včetně žáků se specifickými poruchami učení.
Školní logoped vykonává především:
Logopedická péče je poskytována žákům, kteří mají obtíže:
Pravidelná logopedická péče pomáhá:
Foto | Jméno | Funkce | Telefon | ||
---|---|---|---|---|---|
Mgr. Vladislava Holásková | Netřídní | 720 839 917 | holaskova@zscihelni.cz |
Školní psycholog je již nedílnou součástí našeho školního poradenského pracoviště. K dispozici je žákům, rodičům i pedagogickým pracovníkům (bližší info v přiloženém dokumentu).
dokument:
Název | Velikost | Typ souboru | |
---|---|---|---|
Školní psycholog - info | 16 KB | docx | Stáhnout |
V případě zájmu se obracejte na Školního speciálního pedagoga Mgr. Renatu Krečmerovou – 603 762 511.
Foto | Jméno | Funkce | Telefon | ||
---|---|---|---|---|---|
Mgr. Ing. Petr Remeš | Školní psycholog | 720 839 917 | remes@zscihelni.cz |
Náplň práce výchovné poradkyně pro 2. stupeň se řídí vyhláškou MŠMT č. 72/2005 Sb. o poskytování poradenských služeb ve školách a školských zařízeních.
Práce výchovné poradkyně a kariérového poradce pro druhý stupeň je zaměřena na kariérové poradenství a řešení výchovných problémů se žáky druhého stupně.
Bližší informace naleznete v přiloženém dokumentu.
dokument:
Název | Velikost | Typ souboru | |
---|---|---|---|
Pracovní náplň výchovné poradkyně a kariérového poradce pro 2. stupeň | 622 KB | Stáhnout |
Foto | Jméno | Funkce | Telefon | ||
---|---|---|---|---|---|
Mgr. Anna Carbajo | Třídní | 720 839 873 | carbajo@zscihelni.cz |
Školní metodik prevence je součástí školního poradenského pracoviště a stejně jako výchovný poradce a speciální pedagog je poskytovatelem poradenských služeb. Školní metodik prevence vykonává činnosti metodické, koordinační, informační a poradenské. O těchto činnostech vede písemnou dokumentaci.
Náplň práce školního metodika prevence (Vyhláška č. 72/2005 Sb. o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních, novelizace vyhláška č. 116/2011Sb)
Foto | Jméno | Funkce | Telefon | ||
---|---|---|---|---|---|
Mgr. Veronika Slámová | Třídní | 720 839 808 | slamova@zscihelni.cz |
Web zscihelni.cz používá soubory cookies k těmto účelům:
Samotné webové stránky používají pouze nezbytně pro běh stránek nutné cookies.
Web však využívá technologií 3. stran.
Pokud s těmito cookies nesouhlasíte, nemůžete využívat částí webu, kde se tyto technologie používají.
Pokud s němi souhlasíte, je třeba je zapnout.