To mohou říci všichni žáci třetích ročníků, kteří se ve čtvrtek dne 2.2.2022 zúčastnili knihovnické lekce.
Ta byla zaměřena na orientaci v encyklopediích a jejich Mezinárodního desetinného třídění.
Pohádky, příběhy, detektivní příběhy, knihy dobrodružné či bajky jsou v knihovně řazeny podle příjmení spisovatelů, ale encyklopedie se třídí dle cifer a to tak, že čísla jsou ujednocena v celé Evropě.
Nulu mají všeobecné encyklopedie, kde čtenáři objeví spousty kratších informací.
Jedničkou se pyšní filozofie, pětkou zase přírodní vědy (51 matematika, 56 pravěk …) a šťastnou 7 má umění (76 kreslení, 79 film…).
Žáci se seznámili s rejstříkem a abecedním tříděním. Propuklo nadšení, že školní znalost abecedy mohou uplatnit v praxi.
Poté všichni plnili úkoly paní knihovnice. Jaký je úřední jazyk v Mexiku? Kolik měl manželek Karel IV.? Je tis jedovatý? Kdo je to štírek? Je vyza savec? V jakém slohu byla postavena rotunda na Řípu?
Otázek bylo spousty a žáci ve dvojicích četli a hledali správné odpovědi. Závěrem knihovnické lekce patřil paní knihovnici, která žáky provedla encyklopedickou částí knihovny. Také žáci, kteří ještě knihovnu nenavštěvují, byli vyzváni k vyzvednutí zápisních lístků.
Čas nám rychle plynul a k vyhledávání informací z encyklopedických knih se vrátíme ve školní výuce, neb u dětí tato aktivita byla skvěle hodnocena.
Poděkování patří paní knihovnici za zajímavou knihovnickou lekci i žákům za jejich aktivní přístup.