Článek

Šetřit a utrácet je hračka

Profilová fotka

Mgr. Jitka Hájková

Vytvořeno:

Spoluautoři:

  • Mgr. Hana Veverka Kociánová

Dnešní výuka ve 3. A proběhla opět v tandemu, kdy nás navštívila Ing. Karla Hynštová a společně jsme získávali znalosti finanční gramotnosti.

Dozvěděli jsme se, jak peníze vznikly, co to byl směnný obchod, i jak šetřit na vytouženou věc. Seznámili jsme se s ochrannými prvky každé bankovky. Na vlastní kůži si je osahali a pouhým okem či lupou je prozkoumali.

Zjistili jsme, že každá bankovka je propracovaná do detailů, a že kresby slavných osobností České republiky vytváří malíř Oldřich Kulhánek.

Na zkoušku si třeťáci ve dvojicích hospodařili s 28 Kč, za které si oba měli obstarat svačinu ve školním bufetu. Vzájemně se vše vášnivě diskutovalo a došli jsme i na názorové střety mezi zdravou a nezdravou stravou.

Poté se mozečky žáků trápily se slovními úlohami o penězích. Ty žáci nejen počítali, ale i názorně ztvárňovali. A hlavně hledali názorový soulad.

A kde se vlastně peníze berou a kam mizí? Co dělat s poškozenou bankovkou? To už také žáci 3. A vědí.

Víte kolik peněz dostanete, sečtete-li všechny bankovky a mince? Že ne! Tak hurá do počítání a nezapomeňte, že peníze jsou oběživo, takže obíhají a někdy se zatoulají či poztrácejí. Proto ne ně buďme opatrní a přemýšlejme, kdy je vydat a za co. Vždyť i finanční gramotnost se dá naučit.

Galerie