Článek

Čarodějnické učení

Profilová fotka

Mgr. Naděžda Gazsaková

Vytvořeno:

Spoluautoři:

Také žáci 3. B oslavili 30. duben v čarodějnickém stylu! Nejprve se v matematice snažili uspět u všech stanovišť s čarodějnickými úkoly, které prověřili jejich dovednosti. Čekalo je násobení, dělení, sčítání, odčítání formou řetězců, pyramid, kruhů, ale i kombinované, obrázkové i malované příklady.

Poté je čekalo skupinové čtení s porozuměním a luštění tajenky, ve které se seznámili s novým slovem a to - Valpuržina noc. Dále žáci formou běhacího diktátu ve skupinách pobaveně zjišťovali jména čarodějů i čarodějnic. Jejich zvláštní oblečení, dopravní prostředek, (ne)chutný lektvar nebo město, odkud vylétají žáky natolik zaujalo, že chtěli zjistit všechno.

Největší čarodějnický rej ale nastal po přípravě lektvaru z bylinek (pampelišky, sedmikrásky, hluchavky, kontryhelu, kopřivy, popence, meduňky, máty i jahodníku) a následným pronesením zaklínadla. A po poslechu písně „Saxana“ se děly věci!

Nejdříve žáci začali cvičit s košťaty, poté s nimi i tancovali. Dále při losování čarodějnických zaklínadlech museli plnit rozmanité pohybové úkoly (např. vylézt na lavici, házet si s penálem nebo tancovat jako ježibaby). Naštěstí po pronesení zaklínadla: „Ábr fábr domine, ať zlé kouzlo pomine!“ čarodějnické řádění vždy utichlo.

Na závěr všichni odvážlivci lektvar ochutnali, a dokonce jsme jej i všechen vypili!

Galerie